Wsparcie pomostowe to bezzwrotna pomoc finansowa dla osób zamierzających otworzyć i prowadzić działalność gospodarczą.
Wypłacana jest w pierwszych 6 miesiącach działalności.
Przekazywane środki pieniężne muszą być przeznaczone na obowiązkowe opłaty związane z funkcjonowaniem firmy, którymi mogą być:
- składki ZUS, podatki (ale bez VAT), opłaty administracyjne,
- czynsz za lokal, biuro, magazyn itp.,
- pokrycie kosztów za media (np. woda, prąd, gaz),
- koszty księgowe, bankowe,
- przesyłki (kurier, poczta itp.),
- ubezpieczenie mienia firmy oraz polisa OC,
- koszty transportu (paliwo, bilety),
- wydatki związane z komunikacją z klientami/kontrahentami (abonament telefoniczny, internetowy),
- działania promocyjne i marketingowe, np. wykupienie reklamy, druk ulotek,
- zakup materiałów biurowych i eksploatacyjnych.
Powyższa lista ma charakter otwarty.
Wydatki powinny być przeznaczone na pokrycie kosztów bieżącego funkcjonowania firmy. Nie można pokrywać kosztów jednorazowych (aktywów trwałych itp) i takich, których okres eksploatacji wynosi więcej niż 12 miesięcy.